Oppfølgingskurs Meg som leder

Dette kurset er et oppfølgingskurs for deg som har deltatt på kursrekken «Meg som leder», men også for deg som opplever at tematikken på dette oppfølgingskurset treffer ditt lederskap.

Meld deg på kurset
Dette kurset er fullt, men du kan melde deg på interesseliste for å motta en e-post når kurset er tilgjengelig igjen.
Meld deg på kurset
Dette kurset er over, men du kan melde deg på interesseliste for å motta en e-post når kurset er tilgjengelig igjen.
Oppfølgingskurs Meg som lederLogo for KS Agenda

Vi vil i dette kurset introdusere nye spennende tema som er dagsaktuelle for din lederhverdag. Det vil bli oppdaterte teoretiske innlegg, refleksjon i grupper og lett anvendelige verktøy som du kan ta rett tilbake til din lederhverdag. Selve kurset legges opp litt annerledes enn grunnmodulen. Vier sammen to dager, jobber på dagtid – spiser middag og prater sammen om kvelden.

Denne samlingen kan du ikke gå glipp av!

Tema for samlingen vil bli:

  • Det gode arbeidsmiljø
  • Nærvær og sykefravær, hva er de gode ledergrepene?
  • Å lede generasjone
  •  Hvordan bygge mestringstro i egen ledelse?

Deltakeravgift

Fysisk deltagelse - Kr 8 990,- inkl. mva

Det vil være anledning for å delta på felles middag og mingling torsdag kveld.

NB! Vennligst merk at dette kurset kun er for den enkelte deltakeren som har meldt seg på. Alle deltakere må registrere seg, uavhengig av om du deltar individuelt eller i gruppe.

Praktisk informasjon

KS Agenda kan koordinere overnatting og middag for deltakere som ønsker dette. Det anbefales å delta på felles middag tirsdag 16.september som en del av nettverksbygging og sosialt samlingspunkt midtveis i kurset.

Ønsker du overnatting og delta på felles middag 16.september, er det viktig at du krysser av for dette når du melder deg på.

Overnatting kr 1.360 (ink MVA) per natt

Festmiddag  kr 1.350,-(ink MVA).  

Prisen for middagen inkluderer en treretters meny inkl. drikke.

OU-midler

Kurset er forhåndsgodkjent for OU-midler. Det betyr at det skal ikke sendes inn søknad om støtte fra OU-midlene, det skal bare sendes inn refusjonskrav når dere har mottatt faktura for kursavgiften. Skjema for refusjon finner dere på www.ks.no/ou-refusjon

NB! For at du skal få dekket forhåndsgodkjente OU-midler, kan kun 50% av kursplassene fylles opp med deltakere fra samme kommune. Den gjeldende kommunen kan gjerne få flere kursplasser, men må da betale full pris for de ekstra plassene som er over denne grensen. Dette kurset er 80 plasser.

NB! OU-midlene dekker kun kursavgiften. Bevertning, overnatting og reise dekkes ikke.

Se hva andre deltakere sier om kurset

Dag 1

10:00  Velkommen

              Introduksjon og forventninger

10:30  Det gode arbeidsmiljøet.

Hvilke elementer består det av, og hvilke grep kan vi gjøre? Verktøy for analyse og tiltak.

12:00  Lunsj

13:00  Nærvær og sykefravær. Hva er de gode ledergrepene du kan gjøre sammen med dine ansatte?

16:00  Innsjekk og rekreasjonstid

 

19:00  Middag

 

Dag 2

09:00  God morgen!

Å lede de ulike generasjonene –hvordan bruker vi mangfoldet, tar hverandres perspektiv, og finner ressursene i og på tvers av generasjoner?

11:30  Lunsj

12:30 Mestringstro i lederrollen.                                                                                                          

Hvordan bygge individuell mestringstro, og hvilke kulturtrekk fremmer kollektiv mestringstro?                                                                                                            

14:30  Avsluttende refleksjoner

15:00Vell hjem

Bettina Nordahl

Bettina Nordahl

Foredragsholder
Bettina NordahlBettina Nordahl

Bettina Nordahl

Foredragsholder

Bettina Nordahl jobber med ledelse, organisasjonsutvikling, endring, utredning og samskaping. Hun er fagansvarlig for helhetlig oppvekst og klima/miljø. Hun har lang erfaring fra ledelse i kommunal sektor og har blant annet vært ansvarlig for samorganisering med mål om effektiv koordinering av tjenester. Bettina har et særlig fokus på tjenesteutvikling for dagens og framtidens behov, innovasjon og medvirkning. Videre jobber hun med strukturutredning, lederutvikling og lederveiledning.

Bettina har blant annet master i offentlig organisasjon og ledelse, videreutdanning i organisasjonspsykolog og er sertifisert i Lean, Prince2, NEO-PI-3, Kjernekvadranten og Transformational Leadership for sustainability.

Jørn Arild Mikkelsen

Jørn Arild Mikkelsen

Foredragsholder
Jørn Arild MikkelsenJørn Arild Mikkelsen

Jørn Arild Mikkelsen

Foredragsholder

Jørn-Arild er fagansvarlig for Kvalitetsutvikling skole og barnehage i KSK.

Jørn-Arild jobber med lederutvikling og organisasjonsutvikling i kommuner og fylkeskommuner. Han har solid erfaring både som prosessleder og som foredragsholder. Jørn-Arild er tilknyttet KSK sitt kompetanseteam rettet mot barnehage og skole. Han er spesielt opptatt av hvordan man får ulike nivå i organisasjonen til å spille sammen i et helhetlig systemisk perspektiv

Informasjon om digitale kurs:

  • Kurset vil bli gjennomført på Teams eller Zoom.
  • Du vil motta nærmere beskjed og link etter hvert som kursdagen nærmer seg.  

Har du spørsmål eller trenger support?

Dette er et fysisk kurs. Det som er inkludert i prisen er deltakeravgift og lunsj. Det er ikke inkludert kostnader til middag, reise, overnatting og andre personlige utgifter.

Har du spørsmål eller trenger support?

KS Agenda kan koordinere overnatting og middag for deltakere som ønsker dette. Det anbefales å delta på felles middag tirsdag 16.september som en del av nettverksbygging og sosialt samlingspunkt midtveis i kurset.

Ønsker du overnatting og delta på felles middag 16.september, er det viktig at du krysser av for dette når du melder deg på.

Prisen for middagen inkluderer en treretters meny inkl. drikke.

Overnatting

Dersom du har behov for hotell i forbindelse med kurset har vi følgende hotellavtale du kan benytte deg av KS Agenda sin hotellavtale. Trykk på linken for å se kapasitet og tilgjengelighet.

NB! Rommet gjøres opp direkte av deltaker på hotellet

Clarion Hotel Oslo Airport

Slik finner du frem til kurshotellet

Kurset vil gjennomføres på Clarion Hotel Oslo Airport. Shuttlebuss S44 tur/retur Oslo Lufthavn Gardermoen går minst to ganger i timen og stopper rett utenfor inngangen til hotellet. Fra flyplassen går bussen fra plattform 40. Billetter kjøpes i VY-appen eller på bussen, pris 80 NOK per person en vei. For ruteopplysning, sjekk VY-appen.

Påmeldingen er bindende.

Ved avbestillinger/endringer:

  • Inntil 3 uker før kurs-/konferansestart krediteres beløpet i sin helhet
  • Mindre enn 3 uker før kurs-/konferansestart gis ingen refusjon av deltakeravgiften og måltider

Avbestilling gjøres skriftlig til info@ksagenda.no.

Det tas forbehold om nok antall påmeldte for at kurset skal gå.

1 uke før kurset vil du motta detaljer om oppmøte. Dersom du ikke mottar denne informasjonen ber vi deg om å ta kontakt med oss per telefon eller e-post.

Kursregistrering gjelder kun for deltageren som er meldt på.

Det tas forbehold om programendringer.

Påmeldingen er bindende.

Ved avbestillinger/endringer:

  • Inntil 8 uker før kurs-/konferansestart krediteres beløpet i sin helhet
  • Mindre enn 8 uker før kurs-/konferansestart gis ingen refusjon av deltakeravgiften og måltider

Avbestilling gjøres skriftlig til info@ksagenda.no.

Det tas forbehold om nok antall påmeldte for at konferansen skal gjennomføres.

1 uke før kurset vil du motta detaljer om oppmøte. Dersom du ikke mottar denne informasjonen ber vi deg om å ta kontakt med oss per telefon eller e-post.

Kursregistrering gjelder kun for deltageren som er meldt på.

Det tas forbehold om programendringer.

OU-fondet er kommunesektorens opplærings- og utviklingsmidler som skal brukes til «arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling», hvor målgruppen er ledere.

Kommuner, fylkeskommuner og bedrifter som er en del av denne ordningen vil kunne få refundert deltakeravgiften på kurs og seminarer som tilfredsstiller definisjonen «arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling».

Det gjøres oppmerksom på at OU-midlene KUN dekker deltakeravgiften. Eventuelle kostnader knyttet til reise og opphold må dekkes av den enkelte deltaker selv.

Dette kurset er omfattet av ordningen om forhåndsgodkjente kurs hvor det ikke skal søkes om støtte fra OU-midlene. Det skal bare sendes inn refusjonskrav når man har mottatt faktura for kursavgiften.  Vi refunderer ikke registreringsbekreftelser.  

Skjema for refusjon finner man på https://www.ks.no/ou-refusjon. Faktura for kurset må være vedlagt i refusjonskravet. Bekreftelse på påmelding refunderes ikke. Vær obs på at MVA ikke er refusjonsberettiget.

Viktig! Er det flere deltagere fra en kommune/fylkeskommune/virksomhet på et kurs, skal det sendes inn ett samlet refusjonskrav for alle deltakerne

For at du skal få dekket forhåndsgodkjente OU-midler, kan kun 50% av kursplassene fylles opp med deltakere fra samme kommune. Den gjeldende kommunen kan gjerne få flere kursplasser, men må da betale full pris for de ekstra plassene som er over denne grensen.

Oslo kommune og privatpersoner kan IKKE søke om støtte fra dette fondet.

Du kan også lese mer om OU-midler her.

Ledige plasser
Få ledige plasser
Fullt

Oppfølgingskurs Meg som leder

16
Sep
 
2025
 
kl.
10:00
-
15:00
16
Sep
 - 
17
Sep
 
2025
 
kl.
10:00
-
15:00
Clarion Hotel Oslo Airport
Digitalt kurs
Oppfølgingskurs Meg som leder
Strategi og ledelse
8990
,- (mva-fritt)
,- (ekskl. mva)
,- (inkl. mva.)
Forhåndsgodkjent for OU-midler for medlemmer av OU-fondet
Har du spørsmål om kurset? Kontakt oss.
Dette kurset er fullt. Legg inn e-posten din i feltet nedenfor dersom du ønsker å få beskjed når kurset er tilgjengelig igjen.
Supert! Vi sender deg en e-post når kurset er tilgjengelig igjen.
Ånei, noe gikk galt med innsendingen.
Har du spørsmål om kurset? Kontakt oss.
Dette kurset er ferdig. Legg inn e-posten din i feltet nedenfor dersom du ønsker å få beskjed når kurset er tilgjengelig igjen.
Har du spørsmål om kurset? Kontakt oss.
Supert! Vi sender deg en e-post når kurset er tilgjengelig igjen.
Ånei, noe gikk galt med innsendingen.
Meld deg på kursetMeld deg på kurset
Oppfølgingskurs Meg som leder
16
Sep
 
2025
 
kl.
10:00
-
15:00
16
Sep
 - 
17
Sep
 
2025
 
kl.
10:00
-
15:00