Hvordan bygge en kultur for å yte service med brukergrupper?

Dette kurset gir deg innsikt i hvordan du kan bygge en servicekultur som muliggjør å kommunisere med ulike brukergrupper. Kurset tar for seg ulike kundegrupper kommunen kan ha og hvordan leder kan skape en god kultur for service. Kurset er for ledere som vil få verktøy som gjør det mulig å skape en servicekultur for dine ansatte.

Meld deg på kurset
Dette kurset er fullt, men du kan melde deg på interesseliste for å motta en e-post når kurset er tilgjengelig igjen.
Meld deg på kurset
Dette kurset er over, men du kan melde deg på interesseliste for å motta en e-post når kurset er tilgjengelig igjen.
Hvordan bygge en kultur for å yte service med brukergrupper?Logo for KS Agenda

Dette kurset gir en grunnleggende introduksjon til service og kundebehandling, samt de verktøy du som leder trenger for å jobbe videre internt med egne medarbeidere. Under kurset brukes Lederboksen som kan være et redskap til å utvikle en service kultur. Målet er at du som leder skal legge en plan med aktiviteter som stimulerer til bedre kundeservice, kommunikasjon og samarbeide. Samtlige aktiviteter er enkle og praktiske, minimalt tidskrevende og til stor del gratis å gjennomføre.

Målgruppe

Ledere og mellomledere som ønsker å løfteservicenivået, samarbeid og motivasjonen i egen avdeling eller organisasjon.

Formålet

Alle ønsker best mulig service, kommunikasjon og samarbeide på arbeidsplassen. Men dette krever kontinuerlig jobbing og fokus. Formålet med kurset er å gi deg noen grunnleggende tanker rundt service og kundeopplevelser, samt de verktøyene du trenger for å videreformidle dette til dine medarbeidere, samt opprettholde fokus over tid.

Det vil være mulig å kjøpe "Servicespillet" spill som koster 300,- eller "Lederboksen" som også inneholder spillet i tillegg til annet materiell. Denne koster 750,- (prisene er eks mva og tar ikke høyde for porto)

Dette er et verktøy som du som leder kan bruke til å utvikle kulturen på din arbeidsplass.

OU-midler

Kurset er forhåndsgodkjent for OU-midler og man kan sende inn refusjonskrav til www.ks.no/ou-refusjon. Refusjonskrav sendes først etter faktura er mottatt.

NB! For at du skal få dekket forhåndsgodkjente OU-midler, kan kun 50% av kursplassene fylles opp med deltakere fra samme kommune. Den gjeldende kommunen kan gjerne få flere kursplasser, men må da betale full pris for de ekstra plassene som er over denne grensen.

09:00 - 09:30

  • Kaffe og registrering

09:30 - 12:30

  • Velkommen
  • Slik tenker kunder –praktiske tips og råd for å skape gode kunde/brukeropplevelser
  • Kaffepause     
  • Service kommunikasjon, kundetyper, klager og personlig motivasjon
  • Vispiller spill og utveksler erfaringer, tanker og ideer

12:30 - 13:15

  • Lunsj

13:15 - 15:30

  • Hvordan jobbe med å utvikle servicekultur i egen avdeling?
  • Kaffepause
  • Gjennomgang av Lederboksen og utvikling av egen aktivitetsplan

Det tas forbehold om programendringer

Katarina Hamnes

Katarina Hamnes

Foredragsholder
Katarina HamnesKatarina Hamnes

Katarina Hamnes

Foredragsholder

Katarina Lalander Hamnes harjobbet som foredragsholder og kursutvikler på full tid siden 1988.

Hennes kurs er praktiske,motiverende og får frem smilet!

I hennes kundeporteføljefinnes en rekke oppdragsgivere innenfor forskjellige bransjer. Katarinasholdning er, «Møter Du mennesker på jobb? Da har du kunder! Kunder kan værebrukere, pasienter, klienter og kollegaer.»

Innenfor offentlig sektor har Katarina kunder som innbyggertorg, sykehus, hjemmetjenesten, omsorgsboliger, it-support, serviceavdelinger i fylkeskommuner og bydeler, bibliotek og museer, Helfo, NAV, Høyskoler og Studentsamskipnaden. Hun har i tillegg jobbet med større etater som Skatteetaten, Etat for Bygg og Eiendom og Sykehjemsetaten.

Informasjon om digitale kurs:

  • Kurset vil bli gjennomført på Teams eller Zoom.
  • Du vil motta nærmere beskjed og link etter hvert som kursdagen nærmer seg.  

Har du spørsmål eller trenger support?

Dette er et fysisk kurs. Det som er inkludert i prisen er deltakeravgift og lunsj. Det er ikke inkludert kostnader til middag, reise, overnatting og andre personlige utgifter.

Har du spørsmål eller trenger support?

Overnatting

Dersom du har behov for hotell i forbindelse med kurset har vi følgende hotellavtale du kan benytte deg av KS Agenda sin hotellavtale. Trykk på linken for å se kapasitet og tilgjengelighet.

NB! Rommet gjøres opp direkte av deltaker på hotellet

Påmeldingen er bindende.

Ved avbestillinger/endringer:

  • Inntil 3 uker før kurs-/konferansestart krediteres beløpet i sin helhet
  • Mindre enn 3 uker før kurs-/konferansestart gis ingen refusjon av deltakeravgiften og måltider

Avbestilling gjøres skriftlig til info@ksagenda.no.

Det tas forbehold om nok antall påmeldte for at kurset skal gå.

1 uke før kurset vil du motta detaljer om oppmøte. Dersom du ikke mottar denne informasjonen ber vi deg om å ta kontakt med oss per telefon eller e-post.

Kursregistrering gjelder kun for deltageren som er meldt på.

Det tas forbehold om programendringer.

OU-fondet er kommunesektorens opplærings- og utviklingsmidler som skal brukes til «arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling», hvor målgruppen er ledere.

Kommuner, fylkeskommuner og bedrifter som er en del av denne ordningen vil kunne få refundert deltakeravgiften på kurs og seminarer som tilfredsstiller definisjonen «arbeidsgiverrelatert ledelsesutvikling».

Det gjøres oppmerksom på at OU-midlene KUN dekker deltakeravgiften. Eventuelle kostnader knyttet til reise og opphold må dekkes av den enkelte deltaker selv.

Dette kurset er omfattet av ordningen om forhåndsgodkjente kurs hvor det ikke skal søkes om støtte fra OU-midlene. Det skal bare sendes inn refusjonskrav når man har mottatt faktura for kursavgiften.  Vi refunderer ikke registreringsbekreftelser.  

Skjema for refusjon finner man på https://www.ks.no/ou-refusjon. Faktura for kurset må være vedlagt i refusjonskravet. Bekreftelse på påmelding refunderes ikke. Vær obs på at MVA ikke er refusjonsberettiget.

Viktig! Er det flere deltagere fra en kommune/fylkeskommune/virksomhet på et kurs, skal det sendes inn ett samlet refusjonskrav for alle deltakerne

For at du skal få dekket forhåndsgodkjente OU-midler, kan kun 50% av kursplassene fylles opp med deltakere fra samme kommune. Den gjeldende kommunen kan gjerne få flere kursplasser, men må da betale full pris for de ekstra plassene som er over denne grensen.

Oslo kommune og privatpersoner kan IKKE søke om støtte fra dette fondet.

Du kan også lese mer om OU-midler her.

Ledige plasser
Få ledige plasser
Fullt

Hvordan bygge en kultur for å yte service med brukergrupper?

9
Apr
 
2024
 
kl.
09:30
-
15:30
9
Apr
 - 
9
Apr
 
2024
 
kl.
09:30
-
15:30
Nationaltheatret Konferansesenter
Nationaltheatret Konferansesenter
Digitalt kurs
Hvordan bygge en kultur for å yte service med brukergrupper?
Arbeidsgiver
5500
,- (mva-fritt)
,- (ekskl. mva)
,- (inkl. mva.)
Har du spørsmål om kurset? Kontakt oss.
Dette kurset er fullt. Legg inn e-posten din i feltet nedenfor dersom du ønsker å få beskjed når kurset er tilgjengelig igjen.
Supert! Vi sender deg en e-post når kurset er tilgjengelig igjen.
Ånei, noe gikk galt med innsendingen.
Har du spørsmål om kurset? Kontakt oss.
Dette kurset er over. Legg inn e-posten din i feltet nedenfor dersom du ønsker å få beskjed når kurset er tilgjengelig igjen.
Har du spørsmål om kurset? Kontakt oss.
Supert! Vi sender deg en e-post når kurset er tilgjengelig igjen.
Ånei, noe gikk galt med innsendingen.
Meld deg på kursetMeld deg på kurset
Hvordan bygge en kultur for å yte service med brukergrupper?
9
Apr
 
2024
 
kl.
09:30
-
15:30
9
Apr
 - 
9
Apr
 
2024
 
kl.
09:30
-
15:30